Baby Office swapuje – aneb Výměnné Bazárky pod patronací FOREWEAR

Rozhovor s Pavlínou Bandrowskou ze dne 17.4.2018

Foto z Výměnného bazárku v Baby Office

Foto z Výměnného bazárku v Baby Office

Baby Office je prostor pro pracující maminky, který vznikl z nápadu dvou milých podnikavých žen před více než 5 lety. Ráda bych Vám ho blíže představila nejen proto, že jsme s FOREWEAR dlouholetými patrony Výměnného bazárku, který se zde dvakrát do roka pořádá. Abych získala informace přímo od zdroje, vyzpovídala jsem Pavlínu Bandrowskou, jednu ze zakladatelek Baby Office a zároveň manažerku celého projektu.

Foto Markét s Pavlínou

Foto Markét s Pavlínou

Jak Tě napadlo věnovat se tématu práce a rodičovství a jak dlouho už to děláš?

Pavlína: Na tu myšlenku jsem přišla na mateřské a rodičovské, kdy mi toto téma bylo hodně blízké. Vždy jsem toužila pomáhat a řešit potřeby rodičů, což se podařilo v rodinném centru v Kunraticích na dobrovolnické a pak i zaměstnanecké pozici. Když jsem v hlavě řešila možnost se posunout dál ale zůstat v oboru služeb pro rodiče, seznámila jsem se s Hankou Krejčí, která plánovala založit pracovní centrum pro rodiče.

Na začátku nás bylo více, kdo se na přípravách podílel. Pár žen pak zvolilo jiný směr, zůstaly jsme tři a řešily, jak to celé udělat. Stály jsme před velkým rozhodnutím, jestli jít do podnikání nebo ne. Nakonec jsme založily s.r.o. a v březnu 2013 jsme otvíraly Baby Office.

Hanka, Katka, Radka, Katka, Petra, Pavlína – přípravy na spuštění projektu léto 2012

Hanka, Katka, Radka, Katka, Petra, Pavlína – přípravy na spuštění projektu léto 2012

Jaké byly začátky?

Pavlína: Chtěly jsme komunitní centrum, kde se budou maminky scházet a pracovat, kde budou probíhat kurzy, hlídání dětí. V roce 2012 jsme vyhrály pražské kolo Rozjezdů od T-mobile. Pomohlo nám to jako nakopnutí, potvrzení, že děláme něco, o co bude zájem. A pomohlo nám to také v propagaci, ozývali se lidé, psalo se o tom. Když jsme otevřely, nebyla ale návštěvnost podle našich představ a neměly jsme jistotu, zda bude projekt udržitelný.

Zkusily jsme tedy aktuální dotaci z EU na inovativní projekty, která nám to ale bohužel ve finále pěkně zkomplikovala velkou mírou administrativy a byrokracie. Celkově jsme jí věnovaly až moc energie během dlouhých dvou let a unikal nám rozvoj komerční části. Bohužel obě části musely být oddělené fyzicky i v propagaci. A naše myšlenka, že rodiče službu vyzkouší zdarma a při spokojenosti ji budou dále platit, nefungovala. Když jsme pak služby zadarmo již neposkytovaly, jen malé procento lidí zůstalo a využívalo služby placené.

Jak jsi to celé zvládala?

To období nejen mne hodně vyčerpalo. Při podnikání jsem často řešila organizaci času, pracovala jsem v noci, o víkendech, rozhodila si spánkový režim. Nebylo jednoduché přizpůsobit podnikání dcerce a jejím školním povinnostem. S Hankou jsme si vzájemně zvykaly na náš různý styl práce.

Hanka Krejčí s dětmi

Hanka Krejčí s dětmi

Po ukončení dotace jsme stály před rozhodnutím – podlehnout vyčerpání nebo využít zkušenosti. Udělaly jsme to druhé. Jako dobré se nakonec ukázalo, že s Hankou jsme rozdílné, dobře se doplňujeme, podporujeme a povzbuzujeme. Dokázaly jsme si práci na projektu efektivně rozdělit, oddělit nadbytečné aktivity a najít k sobě nové parťáky. Nejdříve pro miniškolku a pak i na pořádání kurzů. Nechali jsme si s Hankou mobilní dětské koutky a eventy pro rodiny, které rozvíjíme. Ulevilo se nám, mohly jsme zase nabrat sílu pokračovat. A doma mne od té doby vidí mnohem častěji.

Současné jádro Baby Office – Petra, Pavlína, Ivana, Hanka

Současné jádro Baby Office – Petra, Pavlína, Ivana, Hanka

Jaké služby a aktivity tedy poskytujete nejčastěji?

Pavlína: V oblasti rodinných eventů jsou to tři větve. Spolu s týmem Baby Office organizuji dětské mobilní koutky a zážitkové akce. Trend je, že rodiče berou děti s sebou na akce a festivaly. Někde dětský koutek s hlídáním dětí zaplatí organizátor festivalu nebo veletrhu. Jinde za to platit nechtějí a je na nás najít si partnera, který to zafinancuje. Např. nás takto podporuje společnost Rossmann nebo Maspex.

Rosmánkův dětský koutek na akci

Rosmánkův dětský koutek na akci

Dětské mobilní koutky jsme začaly nabízet také do firem v rámci velikonočních nebo podzimních prázdnin. Přineseme s sebou sedací vaky, stavebnice, věci na tvoření, i pro venkovní program. Pokud firmy mají ve své firemní kultuře podporu rodičů a dělají pro ně různé aktivity, mají zájem nabídnout rodičům i tento bonus. Koutky se rozšířily a navázaly jsme na ně přidružené aktivity, třeba příměstské tábory.

Třetí větev jsou eventy typu dětský den, Mikulášská, velké akce, kde je celá rodina a je tam volný čas. Oslovují nás rovnou firmy nebo agentury, které mají velké klienty, a jsme tam buď jako subdodavatelé nebo dodavatelé celé akce.

Dětský firemní den na téma Námořníci a piráti

Dětský firemní den na téma Námořníci a piráti

V rámci značky jsme musely formálně oddělit organizaci vzdělávacích kurzů, takže se o ně teď stará Petra Koťátková, která své aktivity postupně rozšířila i na vlastní značku Eventree. Využívá jméno Baby Office, ale s novým názvem se dostane také k jiným klientům, nejen k maminkám. I zde u nás v Baby Office jednou za čas pořádáme menší kurzy či networkingy v komorním prostředí minizasedačky.

Pod naší značkou taktéž funguje miniškolka vedená Ivankou Kollárovou. Děti mohou chodit nepravidelně dle potřeby rodičů. Ti mají navíc možnost využívat sdílenou kancelář – coworking ve stejné chodbě.

Poslední částí, kterou jsme předaly, jsou soukromé oslavy a svatby, které organizují Lenka s Katkou.

Děvčata jsou ekonomicky samostatná, využívají značku a web Baby Office, přispívají na marketing. Vzájemně si pomáháme, což koresponduje s prvotní myšlenkou projektu – pracovní centrum pro rodiče, podpora jejich podnikání.

Kolik lidí máte v týmu?

Pavlína: Na hlavní pracovní poměr jsem to já a Tonda Martinek s Ivou Fojtovou, kteří koordinují mobilní koutky a podílí se na organizaci eventů. Jinak jsou lektoři externisté na DPP nebo ŽL, nepravidelně hodinově placení dle realizací.  Důležitým článkem v týmu je samozřejmě Hanka Krejčí, bez které by projekt vůbec nebyl:-) Věnuje se marketingu, skvěle ovládá správu webu, píše články či se věnuje networkingu. Společně tvoříme naše strategie:-)

Za tu dobu, co máme Baby Office, jsem se naučila nechat lidi dělat mou práci a spolehnout se, že ji udělají stejně dobře jako já, což mi dlouho nešlo.:-) Také jsme s Hankou zvládly odříznout určité věci, které jsme necítily, že se jim máme věnovat naplno – například realizaci firemních školek, i když je klienti stále poptávali, a raději doporučíme odborníky, kteří se tomu věnují na sto procent.

Pavlína, Iva, Tonda – u příprav programu se dobře bavíme

Pavlína, Iva, Tonda – u příprav programu se dobře bavíme

Jak je to s výměnným Bazárkem?

Pavlína: Výměnný Bazárek pod patronací FOREWEAR u nás proběhl již 6x. Dříve jsme zbylé oblečení nechávaly odvézt Borůvku Praha, nyní většinu věnujeme Centru pro ženy bez domova v Žitné ulici na Praze 1. Ženské bezdomovectví je oproti chlapům jiné v tom, že ženy se o sebe snaží starat, málokterou ženu najdeme pod mostem, snaží se pracovat, přespávat u kamarádek. Cílem tohoto denního Centra je, aby se ženy měly kde převléct, vyprat si, vykonat hygienu, případně si za symbolický poplatek koupit nebo dostat oblečení.

Výměnný bazárek v Baby Office

Výměnný bazárek v Baby Office

Z Bazárku, který proběhl v dubnu 2018, jsme věnovali Centru žen bez domova 2 pytle a 2 krabice (cca 30 kg oblečení), do Charity na Praze 4 jsme odvezli 4 pytle (cca 45 kg oblečení) a na recyklaci zbyly 2 pytle.

Zbylé pytle textilu na recyklaci

Zbylé pytle textilu na recyklaci

Prozradíš mi také něco o sobě?

Pavlína: Kromě práce, která mne moc baví, ráda něco tvořím, takže nejrůznější výtvarné práce, ale také chození na procházky do přírody s 12letou dcerou Andulkou. Mám ráda vůni lesa a zelenou trávu. A na druhou stranu také sednout si do křesla, udělat si dobré pití, kávu či caro a koukat na nějakou dobrou detektivku.

Pavlína se zápisníkem FOREWEAR

Pavlína se zápisníkem FOREWEAR

Děkuji srdečně za rozhovor a ať se stále daří co nejlépe 😊

Já také děkuji a přeji si spoustu společných akcí 🙂 Pavlína

Komentáře