Kooperativa - Platforma Vize 0
Organizéry
září 2023
Platforma Vize 0 je společenství partnerů, kteří chtějí zajistit 0 mrtvých a těžce zraněných na českých silnicích. Zvyšují dopravní bezpečnost, vzdělávají veřejnost a prosazují systémové změny. Za podpory jejich partnera, spol. Kooperativa, jsme pro ně vyrobili sadu organizérů s informačním potiskem "Co dělat po dopravní nehodě".
Zajímavost o zakázce
Platformě Vize 0 jde o zvýšení bezpečnosti na silnicích díky změnám systému i chování jednotlivce. Vybrali si náš organizér, který se dobře hodí na dokumenty k automobilu a vejde se do kaslíku pod palubní deskou. Na organizér je natištěn QR kód, který vede na speciálně vytvořenou webovou stránku PV0 s následujícími praktickými instrukcemi, které si každý v případě potřeby může načíst z organizéru rovnou do svého mobilního telefonu. S grafikou a názorným návodem pomohla Agentura GEN spolupracující s Katedrou multimédií na VŠE a, jak můžete vidět na první fotce níže, hodně jsme se zapotili při vyměřování textů a ikonek vůči ohybům na výrobku a pružence napevno našité zezadu na výrobku.
Co dělat po dopravní nehodě:
- Vypněte motor a zajistěte vozidlo ruční brzdou.
- Zapněte výstražná světla.
- Navlékněte si výstražnou vestu.
- Opatrně vystupte a zabezpečte místo nehody výstražným trojúhelníkem: min. 50 m za vozidlo, na dálnici 100 m.
- Přepravujete-li nějaké osoby, odveďte je do bezpečí mimo silnici.
- Pokud je někdo zraněn: poskytněte první pomoc a zavolejte záchranku 155, využít můžete i systém eCall či aplikaci Záchranka.
- Umožněte bezpečný průjezd ostatním vozidlům, a v případě, že stojíte na dálnici, postavte se za svodidla.
- Společně s druhým řidičem vyplňte Záznam o dopravní nehodě, který také oba podepište.
- V případě, že potřebujete odtah nebo si nebudete vědět rady, volejte infolinku své pojišťovny.
Kdy je nutné volat Policii?
- • Na místě nehody je někdo zraněný.
• Škoda na některém z vozidel včetně přepravovaných věcí zřejmě přesahuje 100 000 Kč.
• Dojde ke škodě na majetku třetí osoby.
• Dojde k poškození nebo zničení obecně prospěšného zařízení, např. semaforu, značky, svodidla, závor, osvětlení apod.
• Účastníci nehody nejsou schopni zabezpečit obnovu plynulosti provozu.
• Viník nehody od nehody ujel nebo nespolupracuje.
Markétu jsme poznali na základě reference od naší kolegyně, která s ní spolupracovala ve svém bývalém zaměstnání. Na schůzce jsme se zaujetím poslouchali celý příběh vzniku tohoto podnikání a všechny úspěchy, ale i strasti, které s tím souvisejí, což nás velice zaujalo. Markéta byla vybavena mnoha vzorovými ukázkami z jednotlivých realizací a byli jsme překvapeni, jaké v tom jsou možnosti z hlediska vzhledu, grafiky a funkčnosti. Rozhodně se jedná o pěkné a vkusné výrobky s dlouhou životností. Celý princip udržitelného konzumu výrobků nám dával smysl. Prozákaznická a vstřícná spolupráce s hledáním nejlepšího řešení tak, aby vznikl finální produkt, byla ze strany Markéty nadstandartní.