Jak inovujeme výrobky FOREWEAR

Milí čtenáři,
dnes se dozvíte, jak přišly na svět naše výrobky FOREWEAR a jakou cestu ušly co do produktových změn a praktických vychytávek. My totiž doopravy nasloucháme našim zákazníkům a ptáme se jich na zpětnou vazbu a co by na výrobcích vylepšili. A v tomto článku se dozvíte, jak jsme s těmito informacemi naložili.

Jak to celé začalo?

Když jsme v roce 2013, po výhře v Social Impact Award, stály se Zuzkou před úkolem vymyslet projekt, který by měl udržitelný byznys model, vůbec jsme nevěděly, co dělat. Zda bychom oblečení přešívaly a prodávaly dál, nebo zda najdeme dost lidí, kteří by nám zaplatili za svoz starého oblečení někam na charitu…

Markét se Zuzkou prezentují první prototypy recyklovaných výrobků v roce 2013

Nakonec jsme zvolily cestu vyrobení předmětů z recyklovaného textilu. Zjistily jsme, že na recyklovanou netkanou textilii se dá tisknout a barvy krásně drží, což nám dává spoustu možností, jak výrobek barevně pojmout a obrandovat pro firmy. Co jsme ale nevěděly bylo, jaké předměty vyrobit, a ještě takové, aby je od nás někdo koupil ve větším počtu.

Zuzka, pan Faltejsek a hromada nepoužitelného oblečení.

Zuzka měla vystudovanou textilní školu, já humanitní vzdělání z Filozofické fakulty UK. Ani jedna z nás neměla zkušenost s produktovým designem, což je samostatná disciplína. Poptaly jsme se a narazily na mladého studenta, který souhlasil, že s něčím přijde. Jeho nápady se vzorkem recyklované textilie nám však připadaly extravagantní a neuchopitelné pro prodej ve větším, tak jsme se společně rozloučili.

Přemýšlení nad prvními prototypy s BOA

Následně jsme se spojily s produktovými designéry ze STUDIA BOADESIGN, Míšou Vrátníkovou a Petrem Mikoškem. U nich jsme brzy získaly jistotu, že jsme narazily na profesionály, kteří nás budou schopni posunout dál. Dostali vzorek recyklované textilie a domluvili jsme se, co by stálo za to zkusit vyrobit a jaká kritéria mají výsledné výrobky splňovat. Chtěly jsme něco, co by lidé mohli používat v každodenním životě, co by bylo praktické a zároveň funkčně-designové.

První prototypy od BOA

První čtyři výrobky, které jsme chtěly vyzkoušet, byly zápisník v textilním obalu, obal na tablet, obal na mobil a obal na knihu. Když jsme od BOA získaly první ušité prototypy výrobků s naším logem nekonečné osmičky, barevnými gumami a nitěmi, byly jsme nadšené. A s menšími obměnami a inovacemi jejich střihy používáme dodnes.

Polička, kde jsme měli vystavené výrobky v Impact Hub Praha

Další výrobky, o které jsme postupně rozšířili náš sortiment už bez pomoci BOA, jsou záložky, vizitkáře, malé kapsičky – etue, složka na dokumenty použitelná též jako předělovací kapsa do kabelky, plochá taška na školicí materiály či užší notebook, organizér, taška na víno, svačinová taška a desky na dokumenty A4.

A co a jak jsme na výrobcích postupně vylepšili na základě odezvy od jejich uživatelů?

Začali jsme poutkem na tužku, jelikož naši zákazníci zmiňovali, že jim na výrobcích chybí.

Poutko na tužku na organizéru pro Prague City Tourismw

Obal na knihu jsme zvětšili o 1,5 cm na výšku, aby se do něho vešla většina knih o rozměru A5.

Obal na knihu v designu UP ČR

U zápisníků, které měly na začátku 3 kapsičky vepředu a 3 kapsičky vzadu, jsme vzadu začali šít kapsy jen dvě, takže se do nich vejdou větší kartičky nebo lepítka.

Zadní desky zápisníku se dvěma většími kapsičkami

O obalů na mobil jsme začali vyrábět dvojí provedení ušití gumy. Původní guma slouží k vytažení mobilu z obalu, přičemž při vložení mobilu do obalu guma opět zajede dovnitř. Inovací byla guma našitá zezadu tak, že se dá přetáhnout dopředu přes obal a mobil z něho nemůže vypadnout.

Obal na mobil s přetahovací gumou přes pouzdro pro MČ Praha 8

U výrobků, které mají “ucha”, což je taška na dokumenty, taška na víno a svačinová taška, necháváme při šití vyztužit prostor kolem průřezu na ruku, aby se otvor při nošení nevytahal.

Putovní tašky na víno pro Happy Training & Consulting – o našem společném projektu tašek s rodokmenem si přečtěte více v tomto článku.

Tisky s přesahem

Je ještě jedna inovace, kterou bych ráda zmínila. Netýká se produktů jako takových, ale využití možnosti potisku. Na výrobcích FOREWEAR je přidanou hodnotou to, že jsme schopni potisknout je ve firemních barvách anebo nějak kreativně pracovat s motivem firemního loga, takže firma pak dostane jedinečné výrobky s gumami, nitěmi a kartičkou – to vše vyladěné ve firemních barvách, které nemá nikdo jiný stejné.

Potisk pro Pražské vodovody a kanalizace na motivy jejich loga

Nedávno jsme se začali zaměřovat i na tzv. tisky s přesahem, které ztvárňují nafocené obrázkové vizualizace zápisů z firemních konferencí a workshopů nebo znázorňují zakreslené firemní hodnoty pro zaměstnance, kteří pak takto potištěné výrobky denně používají.

Potisk s přesahem – obrázkovým vizuálem z workshopu Heineken

V podobném duchu pak může vznikout i digitální sketch note, který přetiskneme na náš recyklovaný výrobek.

Potisk se sketchnote pro Asociaci CSR a Visual Coach

Pokud byste se na vzniku některého našeho výrobku ve Vašich firemních barvách chtěli podílet, bude nám ctí. Spolupracovali jsme už s více než 50 firmami, jejichž zaměstnanci a klienti mají výrobky od nás. Podívejte se pro inspiraci do našeho portfolianeváhejte nás kontaktovat, rádi s Vámi dáme hlavy dohromady a vymyslíme limitovanou designovou edici jen pro Vás.

S přáním pěkného podzimního času za FOREWEAR,

Markét

Komentáře